Prowadzenie działalności gospodarczej niesie za sobą duże ryzyko, jednak dziś jesteśmy w stanie się przed nim, w pewnym stopniu, ochronić. Istnieją bowiem ubezpieczalnie, które oferują finansową ochronę majątku i mienia. Warto również pomyśleć nad przechowywaniem rzeczy w skrytkach bankowych, szczególnie jeśli prowadzimy działalność w domu i wybieramy się na dłuższy urlop.
Jak działają skrytki bankowe?
Banki od bardzo dawna udostępniają swoim klientom usługę, jaką jest przechowywanie rzeczy w skrytkach bankowych. O ile jednak kiedyś było to stosunkowo popularne, dziś jest to nieco zapomniana praktyka. Dodatkowo niektóre banki wycofały skrytki ze swojej oferty, gdyż brakowało chętnych, aby w ten sposób chronić swoje przedmioty. Skrytka bankowa daje możliwość przechowania drogocennych rzeczy czy pieniędzy na określony czas, który jest zawarty w umowie. Bank oferuje nie tylko miejsce, ale i ochronę powierzonego mienia. Oczywiście jest to usługa płatna, jednak w pewnych przypadkach lepiej nie ryzykować kradzieży rzeczy, szczególnie gdy dotyczy to mienia przedsiębiorcy. Umowę na przechowywanie rzeczy w skrytkach bankowych można podpisać na dłuższy lub krótszy czas. Usługa krótkoterminowa zwykle jest nieco droższa, lecz nie zawsze potrzebujemy stałej ochrony mienia. Koszt usługi zależny jest od konkretnej oferty bankowej, a także innych warunków, przy których spełnieniu klient otrzymuje różnego rodzaju zniżki i rabaty. Klienci VIP mogą często liczyć na darmową skrytkę bankową, jednak w założeniu, że jesteśmy zwykłymi klientami banku, musimy przygotować się przynajmniej na drobną opłatę za skrytkę bankową. Po okresie, na który opiewa umowa, jesteśmy oczywiście zobowiązani do odbioru naszych przedmiotów.
Dokumentacja poufna
Wiele osób prowadzi dziś firmę w domu. Jest to nie tylko wygodne, ale i pozwala znacznie ograniczyć koszty. Problem pojawia się jednak w momencie, gdy wyjeżdżamy na wakacje bądź planujemy inną, dłuższą nieobecność. Wtedy też nasze firmowe rzeczy musimy zostawić w domu, który narażony jest na włamania i kradzieże. Pod szczególną ochroną powinna pozostać wszelkiego rodzaju dokumentacja firmowa. Warto pamiętać, że choć nie zawsze jest ona głównym celem złodziei, papiery bardzo często giną podczas kradzieży przypadkowo. Warto mieć również na uwadze, że za niektóre rodzaje dokumentów objęte są ochroną prawną. My, jako właściciele firmy, jesteśmy zobowiązani do tej ochrony, w przeciwnym zaś razie odpowiadamy za zaginione dokumenty. Mowa tutaj przede wszystkim o dokumentach, w których znajdują się dane osobowe, na przykład pracowników. Ochronie podlegają również dokumenty handlowe, objęte tajemnicą handlową. Wszelkiego rodzaju dokumentacja finansowa firmy również powinna być chroniona, gdyż urzędy skarbowe mogą domagać się jej w każdym momencie, do czasu upłynięcia terminów podatkowych. Przedsiębiorca mając na uwadze dobro firmy powinien więc zrobić wszystko, aby chronić dokumenty. Dobrym pomysłem jest umieszczenie ich w skrytce bankowej, przynajmniej na czas dłuższej nieobecności w domu. Dokumenty wystarczy spakować do teczki i zanieść do banku, aby cieszyć się ich bezpieczeństwem.
Zamówienia w realizacji
Niektóre firmy sprzedają produkty własnego wyboru, które często – w momencie wyjazdu – pozostają dopiero w fazie przygotowań. Mowa tutaj na przykład o krawcowych, które szyją ubrania na zamówienie lub osobach, które trudnią się rękodziełem. Kwestia ochrony produktów to nie tylko sprawa przedsiębiorcy, ale i klientów, którzy oczekują na swoje zamówienie. Trudno bowiem wyobrazić sobie pannę młodą, która zamówiła u krawcowej suknię ślubną, a następnie nie otrzyma jej, ponieważ suknia padnie ofiarą złodziei. Właściciel firmy musi więc zadbać o bezpieczeństwo produktów, aby nie zawieść swoich – często stałych – klientów. Przechowywanie rzeczy w skrytkach bankowych jest jak najbardziej możliwe, jednak w praktyce może okazać się nieco problematyczne, gdyż jedna skrytka niekoniecznie będzie w stanie pomieścić wszystkie nasze rzeczy. Może więc dojść do sytuacji, w której będziemy musieli wynająć więcej skrytek bankowych, aby przechowywać wszystkie przedmioty „w produkcji”, a także te już gotowe, które czekają na odbiór. Zamiast wywozić rzeczy do znajomych czy rodziny, o wiele prościej jest wynająć skrytkę bądź nawet kilka skrytek bankowych.
Przedmioty prywatne
Wartościowe rzeczy służące nam do pracy również warto oddać do skrytki bankowej. Mowa tutaj głównie o laptopie, telefonach służbowych czy innych, ważnych dla nas rzeczach, które na co dzień pomagają nam pracować, a ich utrata byłaby dla nas kosztowna. Tego typu przedmioty najczęściej padają łupem złodziei, dlatego konieczna jest ich właściwa ochrona, tak aby nie ponosić dodatkowych kosztów zakupu sprzętu. Co więcej, na tego rodzaju urządzeniach najczęściej przechowywane są wartościowe, a nawet poufne informacje, które również powinny być chronione w odpowiedni sposób. Sprzęt służbowy stosunkowo łatwo jest zdeponować w skrytkach bankowych – w tym celu powinna wystarczyć nam jedna, góra dwie skrytki, co ograniczy koszty.