Sfera wizualna przy sprzedaży i marketingu w sieci to bardzo ważny element, który może sprawić, że to właśnie z naszej oferty będą chcieli skorzystać nasi potencjalnie zainteresowani towarem konsumenci. Nie jest absolutnie niczym nowym, że wiele osób jest wzrokowcami i kiedy coś przykuwa naszą uwagę, to chętniej sięgamy po to. Tak jest bardzo często w przypadku grafik dostępnych w sieci, kiedy szukamy konkretnych produktów. Jeśli zainteresują nas zdjęcia i opis, to istnieje spora szansa, że właśnie w tym miejscu dokonamy naszego zakupu.
Zdjęcia to jeden z podstawowych elementów na stronach sklepów internetowych – o jakie elementy należy zadbać?
Marketing internetowy i wszelka sprzedaż produktów z wykorzystaniem do tego celu sieci internetowej, wymaga przede wszystkim odpowiedniego przedstawienia oferty klientowi. Dzisiaj rynek w dużej mierze zasadza się na wizualnych wartościach. Jeśli obrazek lub cena nie przyciągną uwagi konsumenta, to raczej trudno jest go zachęcić do wejścia do naszego sklepu, aby dokonał zakupów i zostawił u nas swoje pieniądze. Dlatego też wraz z rozwojem branży internetowej i powstawaniem coraz większej ilości sklepów w sieci, zaczęła wyłaniać się coraz klarowniej osobna gałąź fotografii, związana właśnie ze zdjęciami towaru, jaki chcemy wyeksponować, aby potencjalnie zainteresowany konsument zechciał skorzystać z naszego sklepu. Na czym więc polega fotografia produktowa i jakie elementy są nam niezbędne do wykonywania tych specyficznych zdjęć?
Czym charakteryzują się fotografie produktów – unikatowe zdjęcia, które przykuwają uwagę odbiorców zainteresowanych naszą ofertą
Otóż fotografia produktów ma na celu możliwie jak najbardziej realistycznie przybliżyć dany rodzaj produktu klientowi. Zazwyczaj jest to kilka zdjęć, na których widać z bliska, jak zbudowany jest produkt. Inne zdjęcia mają na celu przedstawić produkt w naturalnym środowisku. Jeśli jest to jakiś rodzaj ubrania, to mamy poglądową fotografię, jak dana koszulka czy spodnie układają się na modelce czy modelu. W przypadku innych akcesoriów, jakie możemy zakupić w sklepach internetowych, bardzo często możemy zobaczyć ich fotografie w naturalnym środowisku. Jeśli jest to patelnia, to widzimy ją w kuchni. Tego rodzaju fotografie pozwalają konsumentowi lepiej wyobrazić sobie sytuację, w której używałby takiego produktu. Dzięki temu można zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Do fotografii produktowej niezwykle ważny jest sprzęt do wykonywania zdjęć. Tutaj raczej należy zapomnieć o wysokiej klasy zdjęciach, które można zrobić przy wykorzystaniu własnego telefonu. Jeśli chcemy być naprawdę konkurencyjni na rynku, wówczas warto postawić na zdecydowanie wyższej klasy sprzęt.
Wysokiej klasy sprzęt do wykonywania zdjęć – czym warto robić fotografie produktów na strony sklepów internetowych
Lustrzanki, aparaty z obiektywem, dzięki którym można uzyskać bardzo wysoką rozdzielczość zdjęcia, to sprzęt, który będzie nam potrzebny do wykonywania fotografii produktów. Kolejnym elementem jest tło, na którym będziemy fotografować nasze produkty. Najczęściej jest to białe tło, które bez problemu możemy nabyć wraz ze stelażem do robienia sesji zdjęciowych czy nagrywania filmów promocyjnych. Trudno wyobrazić sobie wysokiej jakości zdjęcia produktów bez odpowiedniego oświetlenia, które pozwoli osiągnąć maksymalną ostrość na fotografii. Dlatego też sesje zdjęciowe produktów do sklepów online odbywają się z dobrej jakości lampami, które służą do robienia tego rodzaju projektów, jak zdjęcia czy filmy. Jakie lampy są wykorzystywane do sesji i które naprawdę dobrze sprawdzają się w tej roli? Otóż przede wszystkim klasyczne softboxy będą doskonałym wyborem do takich właśnie sesji.
Popularne lampy wykorzystywane do robienia zdjęć produktom – softboxy i ringa
Softbox charakteryzuje się tym, że jest to zwykły stelaż, który możemy regulować. W środku znajduje się gwint, w który wkręcamy żarówkę. Na stelaż zakładana jest dodatkowo specjalna warstwa białego materiału, która powoduje zmiękczenie światła żarówki, a w efekcie także lepiej wyglądający produkt w kadrze. Jest to bardzo dobry sposób, by niewielkim kosztem, ponieważ softboxy to bardzo tanie lampy – mieć wysokiej jakości oświetlenie do zdjęć. Innym rodzajem popularnych lamp do robienia fotografii są tak zwane ringa. Jest to rodzaj oświetlonego koła, które pozwala z każdej strony dobrze uchwycić produkt, dzięki czemu nigdzie nie powstaje żaden cień, a zdjęcia wychodzą bardzo ładne. Chcąc zachęcić potencjalnych konsumentów do zakupu, warto także zorganizować swoistą sesję zdjęciową w terenie. Jeśli sprzedajemy komplety mebli ogrodowych, to poza samymi produktami, warto zorganizować przestrzeń, w której taki zestaw świetnie prezentowałby się wśród naturalnej zieleni. Jeśli sprzedajemy ubrania, to warto zorganizować specjalnych modeli, którzy zaprezentują ubrania, jakie mamy w ofercie. Dzięki temu konsumenci będą mogli zwrócić uwagę na nasze produkty i być może właśnie poprzez takie wizualizacje, zdecydują się je zakupić.